अनुभव
बालकविता लेखनमा बालसङ्गतको प्रभाव
रमेशचन्द्र घिमिरे |
(अनुभव) बालकविता लेखनमा बालसङ्गतको प्रभाव –
रमेशचन्द्र घिमिरे
१)
बालबालिकाका कुराहरू खोजेर –
‘यति यति पानी गङ्गे रानी’
बाल समुदायमा
प्रचलित अत्यन्त लोकप्रिय बाल खेलगीत हो । आफू केटाकेटी छँदा मैले पनि खासै नबुझी-नबुझी
यस खेलमा सहभागी भएको थिएँ । तर मलाई यसका बारेमा राम्ररी बुझ्नै थियो । कक्षा १०
मा पढ्दै गरेका छात्राहरूलाई ‘यति यति पानी’ का बारेमा कसलाई थाहा छ ?
भनेर सोधेँ ।
सबिना अधिकारी नामकी छात्राले यस खेलको खेल्ने तरिका र यसमा हुने शृङ्खलालाई
राम्ररी अर्थ्याइन् अनि मैले ‘यति यति पानी’ कविताको. पुनर्सिजन यसरी गरेँ -
यति
यति पानी
निहुरी
पर्दा साह्रै देखिँदैछ्यौ सानी
भिज्यो
पैतालामा कठै बरा नानी !
यति
यति पानी खेलौँ गङ्गे रानी !!
हेरून् दुनियाले हामी रमाएको
मिलिजुली खेल्ने साह्रै राम्रो बानी
भिज्यो घुँडासम्म कठै बरा नानी !
यति यति पानी खेलौँ गङ्गे रानी !!
सुस्तै बोले हुन्छ हामी यसै सुन्छौँ
लाज मानी किन गर्छ्यौ आनाकानी ?
भिज्यो कम्मर लौ न कठै बरा नानी !
यति यति पानी खेलौँ गङ्गे रानी !!
जान पाउन्नौ तिमी हामीलाई छोडी
दाउ रै’छ तिम्रो फुत्किएर जानी
भिज्यो छाती पूरै कठै बरा नानी !
यति यति पानी खेलौँ गङ्गे रानी !!
आत्तिएर साङ्लो खोल्न नसकौली
हात पार्छौँ खुकुलो निस्क बाटो छानी
भिज्यो काँधै समेत कठै बरा नानी !
यति यति पानी खेलौँ गङ्गे रानी !!
जुट्नु पर्छ भोलि बिदा होऔँ आज
अझै किन हेछ्र्यौ आँखा तानी तानी
भिज्यो घाँटी चिउँडो कठै बरा नानी !
यति यति पानी खेलौँ गङ्गे रानी !!
२)
बालबालिकाहरूसँग सोधेर –
मलाई ‘आँगन’ शीर्षकमा कविता लेख्नु थियो । कक्षा ९ को नेपाली
पाठ्यपुस्तकको सिर्जनात्मक कार्यअन्तर्गत कविता लेखनमा अभ्यास गराउनलाई निर्देशन
पनि दिइएको थियो । मलाई त एउटा बहाना चाहिएको थियो । त्यही निहुँमा मैले
उनीहरूलाई “तिमीहरूलाई आँगनका बारेमा केके थाहा छ ? ल भन त !” भनेर उत्तर खोजेँ । उनीहरूले दिएका उत्तरको निचोड यस्तो
थियो –
“आँगनमा नाचगान गरिन्छ । आँगनमा भारी बिसाइन्छ । आँगनमा कोही
गुच्चा खेल्छन् कोही तास खेल्छन् । आँगनमा चुम्मी खेलिन्छ,
खोपी पनि
खेलिन्छ । केटाकेटीले आँगनमा कपर्दी, डन्डीबियो र अरु खेल पनि खेल्छन् । जाडामा आँगनमा गुन्द्री
ओच्छ्याएर घाम ताप्न पाइन्छ । बिस्कुन वा धान सुकाउनका लागि आँगनकै प्रयोग गरिन्छ
। तिहारका बेलामा भैली खेल्न, रङ्गोली बनाउन र उस्तै परे भाइटीका लगाउन पनि आँगनलाई नै
उपयोगमा ल्याउन सकिन्छ । आँगनमा दसैँमा खसी काटिन्छ । सानोसानो दाइँ हाल्न पनि
आँगनमा नै मिल्छ । आँगनमा धान झाँट्न र भट्ट, मास ठटाउन पनि मिल्छ । गुन्द्री ओच्छ्याएर आँगनमा बसी
निबुवा साँधेर खान पाउँदा कम्ती रमाइलो त हुँदैन । पुसको पहार ताप्दै आमा र
हजुरआमाहरूले आँगनमा तान लगाएर गुन्द्री पनि बनाउँछन् । दसैँको बेला आँगनमै त हो
नि घुर्रे पिङ र लट्ठ् पिङ हाल्ने !” आदि–आदि । मैले यसअघि पनि जाँतो,
ठेकी,
छपनी,
लोहोरो जस्ता
शीर्षकमा पनि यसरी नै उनीहरूका विचार बटुलेर कविता लेखेको थिएँ । यसै क्रममा
लेखिएको चस्मा शीर्षकको बालकविता यस्तो छ –
चस्मा
नाकलाई
च्याप्छ दुख्ने गरी कानलाई साह्रो डस्छ
आफू
भने गजधम्म मक्ख पर्छ बस्छ
राम्री हुन स्यान्दिदीले यही चस्मा रोज्ने
धुलो उड्दा आँखाभित्र पस्छ भन्ने डर
त्यही निहुँमा ठूल्दाजैलाई चस्मा लाउने रहर !
त्यही भएर चस्मा लाउँछन् सानो बाबाले
चस्मा ला’र हिँड्ने गर्छन् मामा, काकाले
घामले आँखा टिप्दा कालो चस्मा काम लाउँछ
हैरान पार्छ बाटो हिँड्दा पिरो धुवाँले
आस्कोटबाट चस्मा झिक्छन् ठूलो बुवाले
फुर्सद हुँदा खुसुखुसु मोबाइल खेलाउँदा
टिभी हेरी आँखा बिगार् गर्ने सानो भाइ
ठूलाले त यसै लाउँछन् स्यास्यानाले लाउने
कोहीले रहर कसैले चाहिँ बाध्यताले लाउने
मलाई पनि चस्मा लाउने निहुँ चाहिएर त
लाउने रहर भयो अनि चस्मा ला’को छु
भन्देऊ साथी चस्मा लाउँदा कस्तो भा’को छु ?
३)
बालबालिकालाई बुझेर
खेलछुट्टीको
समय थियो । कोही भलिबल खेल्दै थिए, कोही चुङ्गीमा रमाउँदै थिए,
कोहीचाहिँ
फुटबलमा व्यस्त थिए तर सात कक्षा पढ्ने नानीहरू भने कक्षाकोठाभित्रै बसेर
रमाइलोसँग गट्टा खेल्दै थिए । मैले उनीहरूले गट्टा खेलेको राम्ररी हेरेँ । उनीहरू
पालैपालो खेल्दै थिए । तिनीहरूमध्येकी एउटी छात्रा सुकमाया वि.क.को गट्टा खेलाइबाट
म प्रभावित भएँ र उनीहरूको अनुमति पाएर भिडियो खिचेँ । बेलुकी घरमा आएपछि त्यो
भिडियो नियालेँ । गट्टा खेल्ने तरिका र चरणका बारेमा बुझ्दै गएँ र थप स्पष्ट हुनका
लागि भोलिपल्ट सोधेँ । अनि उनीहरूको मनोभावना बुझेर फुर्सदमा यस्तो कविता तयार पारेँ –
मर्काएर घाँटी
खोजी आऊ अनिता
गट्टा खेल्ने साथी
टाउको कर्काई
खेलिन् साथी निताले
ओर्काई फर्काई
अनि अचारचाटी
खेल्दैछु म हेर्दै जाऊ
गट्टा खेल्ने साथी
तिम्लाई पालो दिम् कि ?
एक् छिनपछि खेल्ने हो
मैले इम्की–छिम्की
नबन है बाठी
झेल् नगरी खेल्न आऊ
गट्टा खेल्ने साथी
खेलौँ गट्टाच्यापी
ढ्यापु, च्यापु, घर् लिपी
दुल्के, पन्जाछापी
मनिता छिन् जाती
भोलि फेरि जुटौँ है
गट्टा खेल्ने साथी !
४)
बालबालिकाहरूसँग भिजेर
आइतबारको दिन
थियो । कक्षा ९ मा पढाउनका लागि घन्टी बज्नासाथ कक्षाकोठाभित्र पसेँ । आज
पढ्नुपर्ने विषयको शीर्षक बोर्डमा लेखेर विद्यार्थीहरूलाई किताब पल्टाउन निर्देशन
दिँदै थिए, एक जना छात्रा उठेर मलाई एउटा चोकोफन र दुइटा मिठाई दिइन् ।
उनले आज मेरो जन्मदिन हो भनेर भन्न नपाउँदै मैले कुरा बुझिहालेँ किनभने कसैको
जन्मदिन छ भने यसरी नै मिठाई दिने चलन छ । मैले उनलाई जन्मदिनको शुभकामना दिएँ ।
जन्मदिन कसरी मनाउने भन्ने बारेमा जिज्ञासा राख्दा उनले जे बताइन् मैलै त्यसलाई
कवितामा उतारेर भोलि सुनाउने वाचा गरेपछि उक्त दिनको पाठ पढाएँ । उनको जन्मदिन
मनाउने तरिका मलाई साह्रै चित्त बुझ्यो ।
उक्त कविता मैले अर्को दिन कक्षामा सुनाएँ र सोही कविता कान्तिपुर कोपिलामा
प्रकाशनका लागि पनि पठाएँ । अर्को आइतबार सो कविता कोपिलामा प्रकाशित पनि भयो ।
कविता यस्तो थियो –
जन्मदिनको
रमाइलो
आज हाम्री साथीको जन्म दिन हो
यतै राख क्यै हुन्न खान्नौँ चोरेर
दङ्ग परिन्, रमाइन् उफ्रिन् हर्षले
साथीभाइ नाच्दैछन् खुट्टा फालेर
ताली पिटिन् पुष्पाले हात ठटाउँदै
कल्ले छेक्न सक्छ र खुसी साट्नलाई ?
निभाउन्नौँ मैन बत्ती दियो जगाउँछौँ
जन्मदिनको खुसीमा नाचौँ साथी हो !
निष्कर्ष
– बालबालिकालाई नबुझी कविता लेख्दा त्यस्तो कविता केवल कोरा
नारा, खोक्रो भाषण र उपदेशले लादिएको भारी जस्तो हुन्छ भन्ने
बुझेर म प्रायः बालबालिकाकै सङ्गत गरेर कविता लेख्न रमाउँछु । तर यसरी कविता लेखे
पनि मैले उनीहरूको मनोभावना बुझ्ने खालको कविता रचना गर्न सकेको छैन । बालबालिकाले
मेरा बालकविता पढेर अग्रज साहित्यकारका कविता पढ्दा जुन किसिमको आनन्द प्राप्त
गर्न सक्छन् त्यस्तो आनन्द पाउन सकेका छैनन् भन्ने मेरो ठहर छ । अग्रज बालसाहित्यकारकै
जस्तो कलात्मक, कल्पनाशील र रमाइला कविता लेख्ने प्रयासमा छु । मेरो
बालकविता लेखन प्रारम्भिक चरणमै रहेकाले म आफू सिकाइकै क्रममा छु । कमी–कमजोरीहरु धेरै छन् । त्यसैले विज्ञ पाठकबाट सुझावको
अपेक्षा राख्दै मेरा अनुभवहरु सँगालिएको यस संस्मरणात्मक आलेखलाई बिट मार्न
चाहन्छु ।
– भोर्लेटार, लमजुङ
No comments:
Post a Comment