रमेश लामिछाने |
अध्यापनमा प्रयोग गरिने पाठ्येतर सामग्री
शैक्षणिक उद्देश्य प्राप्तिमा सहायक हुने निर्दिष्ट पाठबाहेकका सामग्रीहरू पाठ्येतर सन्दर्भ सामग्री हुन् । यस्ता सामग्रीहरूले सम्बन्धित पाठको आशयलाई नै थप प्रस्ट पार्ने कार्यमा सहयोग गर्दछन् ।
अन्य विषयमा जस्तै नेपाली भाषा अध्यापनका सिलसिलामा पनि पाठ्येतर सन्दर्भ सामग्रीहरूको प्रयोग गर्न सकिन्छ । नेपाली भाषा शिक्षणमा यस्ता सामग्रीको प्रयोगले सिकारुहरूलाई पर्याप्त अभ्यासको अवसर एवम् सहज वातावरण उपलब्ध गराउने हुँदा नेपाली भाषाका विद्यार्थी तथा शिक्षक अतिरिक्त रूपमा लाभान्वित हुन्छन् । सुनाइ, बोलाइ, पढाइ र लेखाइ भाषिक सिपहरू हुन् । भाषा शिक्षण यिनै सिपहरूको शिक्षण हो ।
अन्य विषयमा जस्तै नेपाली भाषा अध्यापनका सिलसिलामा पनि पाठ्येतर सन्दर्भ सामग्रीहरूको प्रयोग गर्न सकिन्छ । नेपाली भाषा शिक्षणमा यस्ता सामग्रीको प्रयोगले सिकारुहरूलाई पर्याप्त अभ्यासको अवसर एवम् सहज वातावरण उपलब्ध गराउने हुँदा नेपाली भाषाका विद्यार्थी तथा शिक्षक अतिरिक्त रूपमा लाभान्वित हुन्छन् । सुनाइ, बोलाइ, पढाइ र लेखाइ भाषिक सिपहरू हुन् । भाषा शिक्षण यिनै सिपहरूको शिक्षण हो ।
उल्लेखित सिपहरूमा सक्षम बनाउँदै विद्यार्थीहरूमा भाषिक बोध र अभिव्यक्ति क्षमता अभिवृद्धि गर्नु नेपाली भाषा शिक्षणको मूल अभिप्राय हो । नेपाली भाषाका सिकारुहरूमा शुद्ध वर्णविन्यास, व्याकरणिक सुझबुझ तथा मानक भाषाशैलीको आदत बसाल्न साथै शिक्षणलाई रोचक तथा प्रभावकारी बनाउन प्रचलित पाठ्यपुस्तकका अतिरिक्त पाठ्येतर सामग्रीका विषयवस्तुहरूलाई साधनका रूपमा प्रयोग गर्नु उपयुक्त हुन्छ ।
सन्दर्भ सामग्रीका स्रोतहरू :
१. पुस्तकालय
२. नेट–इन्टरनेट
३. नेपाली भाषाका वक्ताहरू
४. साहित्यिक कृति तथा कृतिकारहरू
५. पाठ्यक्रम विकास केन्द्र
सन्दर्भ सामग्री प्रयोगका चरणहरू :
१. सामग्रीको छनोट
२. योजना निर्माण
३. प्रस्तुति
४. भाषिक सिपसँग समायोजन
५. उपलब्धि मूल्याङ्कन
सन्दर्भ सामग्री प्रयोगका विधिहरू :
१. प्रदर्शन तथा छलफल विधिः— साहित्य/साहित्येतर मुद्रित
सामग्री
— श्रव्य–दृश्य सामग्री
— स्वनिर्मित लेखरचना
२. समस्या समाधान विधि : त्रुटिपूर्ण भाषिक सामग्रीहरूको
विश्लेषण र शुद्धीकरण
३. पुस्तकालय प्रयोग विधि : स्वअध्ययन र खोज
४. अतिरिक्त कार्यकलाप विधि : रचना लेखन
— शब्द÷वाक्य निर्माण
— वादविवाद तथा वक्तृत्ता सञ्चालन
— अभिनय तथा नाटक मञ्चन आदि ।
No comments:
Post a Comment